Zasady pojedynków
: 17 kwie 2024, 0:08
@Zarejestrowani użytkownicyPojedynki w Cesarstwie Bizantyjskim
Podobnie jak w Rzeczypospolitej Obojga Narodów, także i w naszym państwie istnieje system pojedynków. Jest on dość podobny do systemu tamtejszego pojedynków i bitew. Mamy dwie strony i rozstrzygającego starcia sędziego. Przed pojedynkiem każdy z graczy wybiera broń - można to zrobić oficjalnie i ogłosić, bądź po cichu przesłać sędziemu.Występują następujące bronie:
atak/obrona/szybkość
Miecz 5/4/2
Topór bojowy 7/2/1
Włócznia 4/3/2Rycerze pojedynkować mogą się do pierwszego trafienia (1HP), do opadnięcia z sił (5HP) i na śmierć i życie (10HP).Występują następujące kierunki cięć:
1. Wbrew
2. Wręb
3. Wpierś
4. Nyżkiem
5. Wpion
6. Podbok
7. Wbok
8. Odlew
Pojedynek zaczyna wyzywający. Zaczyna on zapisywać sekwencję ciosów od ataku, a wyzwany od obrony. Gracze wysyłają mistrzowi gry taką sekwencję, by znalazło się w niej po 5 kierunków ataków i obron (razem 10 rund).
Następnie sędzia sprawdza rezultaty. Jeśli osoba A zadała cios w danym kierunku, ale okazało się, że nie jest to kierunek, który wybrała osoba B w swojej obronie w tej rundzie, ani nie jest on oddalony o wartość “szybkości” broni w żadną ze stron, to przyjmuje się, że cios trafił przeciwnika.
Następnie odejmuje się wartość obrony od ataku. Trafiona osoba odejmuje od swojego HP (żywotności) tyle punktów, ile wynosi ta różnica. Jeśli dana osoba straci wszystkie HP (potrzebne do zakończenia danego pojedynku), przegrywa pojedynek. Np. pojedynek rycerski do opadnięcia z sił; Osoba A celnie uderzała swoim mieczem i sprawiła, że osoba B straciła łącznie 6 HP; Osoba A wygrywa (Osoba B opada z sił). Jeśli w pojedynku nikt nie straci wszystkich HP (wymaganych przez dany rodzaj pojedynku), wygrywa ten, kto stracił ich najmniej. Np. pojedynek rycerski do opadnięcia z sił; Osoba A straciła 3 HP, zaś Osoba B straciła jedynie 1 HP. Oznacza to, iż osoba B wygrywa ten pojedynek. W przypadku kiedy obie osoby nie zadały sobie żadnych strat, albo mają tyle samo HP, mamy remis; pojedynek pozostaje nierozstrzygnięty.